Rozborka uspornej ziarovky

gatilo gatilo na centrum.cz
Pondělí Leden 19 01:53:15 CET 2015

 19.1.2015, 1:14:19

Panika neni kolen UV, ale kolem vlnovych delek, na ktere je citlivy
melanopsin, tedy cca 400-500nm
Velke zapadni firmy si prolobovaly zakaz zarovek, cimz se zbavily
konkurence malych vyrobcu a konkurence z vychodni evropy i ciny, nebot
tito, pokrocile zarivkove technologie nemely k dispozici.
Zlate casy ovsem netrvaly dlouho, prisel rychly nastup LED. Cinani v
cene, siri nabidky a rychlosti inovaci, nechavaji zapadni vyrobce daleko
za sebou, a v kvalite jim mnohdy slapou na paty. K tomu ekonomicky
neradostna situace poslednich let, takze spotrebitel vice kouka na
cenu nez na znacku.
Zadna cisla nemam, ale IMHO, podil velkych zapadnich vyrobcu (tech co
prolobovaly zakaz zarovek) na trhu asi neopovida PP prezentacim ktere
si drive pousteli na meatincich top managmentu.
Takze byly do zbrane povolani manipulatori verejneho mineni.
Bububu, ja jsem zla (cinska) ledka, a kdo mne rozsviti, dostane
rakovinu, aids a jeste mu chcipne pes.
To ale neznamena, ze by melatoninovy cyklus a moznost jeho ovlivnovani
vysoukou intenzitou modre slozky svetla nebyly realne.
Otazkou, zatim asi nevyresenou, je prakticky dopad mimo laboratorni
podminky a vhodnost dnes beznych zdroju umeleho svetla type CFL a LED.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz