Rozborka uspornej ziarovky

gatilo gatilo na centrum.cz
Sobota Leden 17 23:07:21 CET 2015

 17.1.2015, 22:40:47

Hovninky nectu. Ale kdyz ctu pred spanim, tak se mi stava, ze posleze
nemuzu usnou. No a ted je otazkou, zda je to diky myslenkove
podnetnemu obsahu, nebo diky te ledce, co mi na to sviti.
Pokud jde o spektrum, je na netu dost materialu, napr:
http://www.apogeeinstruments.co.uk/light-intensity-measurements-for-light-emitting-diodes-leds/
http://www.soundandvision.com/content/led-vs-cfl-bulbs-color-temp-light-spectrum-and-more
http://ledmuseum.candlepower.us/specx63.htm
http://www.nature.com/lsa/journal/v3/n2/fig_tab/lsa201422f4.html
ale jednoznacny zaver, zda jsou WW ledky lepsi, horsi ci stejne jako
827 zarivka, z toho udelat neumim. On, ostatne je mezi ruznejma WW
ledkama dost rozdil, stejne CCT jde namichat z ruznych slozek.
Lepsiho vybaveni nemaje, zkusil jsem alespon jednoduchej test fotakem
a vysledek je takovej, ze bilej papir nasvicenej zarovkou, 827
zarivkou a WW ledkou, maji na vysledne fotce, v RGB vyjadreni, podil B
31-32%, u CW ledky je to 48%.
Nakolik je ale takovy jednoduchy test relevantni, netusim.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz