Rozborka uspornej ziarovky

Sobota Leden 17 15:25:12 CET 2015

Proč myslíte? Snad né pod vlivem tohoto článku?
http://www.novinky.cz/domaci/358830-svetlo-z-led-zarovek-muze-zpusobit-poruchy-spanku-imunity-i-rakovinu.html
Mimochodem nechápu, proč se odborníci na tom videu propůjčili k takové
kampani proti ledkám.
Přece obsah modré barvy v poměru k ostatním složkám (R, G) je dán
barevnou teplotou. U zářivkové i u ledkové žárovky se svobodně
rozhodujete, jakou barevnou teplotu si koupíte. I ledky se dělají 2700K,
i když mají obvykle výrazně horší účinnost, než ledky 3000K. I těch
3000K máte přibližně jako klasickou žárovku. Pokud si koupíte něco s
vysokým CRI (LED v žárovkách docela problém, mají menší účinnost), od
žárovky to téměř nerozeznáte.
Často se argumentuje spektrem ledek, že mají na modré na 450 nm peek.
Ale oko to bere integrálně přes celou oblast modré (od modrofialové k
modrozelené) a okolo toho peeku jsou výrazné díry. Líbí se mi, že když
někdo chce říkat jak jsou ledky nebezpečné, vezme tu nejstudenější bílou
co najde a ukazuje její spektrum :-)