heslo na HDD

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pátek Leden 16 16:24:13 CET 2015

Pro tyhle případy by měl existovat formátovací nástroj, který disk bezpečně
vymaže a heslo zruší. Jeho název bohužel neznám, ale tuším, že to byla
nějaká dosová utilita. Dost možná bude něco i na nějakým LiveCD/DVD
Jedná se o to, že biosy notebooků umožňují zaheslovat disk, je to nějaký ATA
příkaz, dokonce v některých případech s tím umí pracovat i nástroj od
Intelu, co se instaloval s driverem k řadiči, ale vymazat disk a zrušit
heslo tuším neumí. U Aceru to pak ještě šlo obejít nějakým nástrojem. Jednu
dobu jsme to používali a pak jsme přešli na BitLocker, který disk skutečně
šifruje.