Konverzia m na M

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Leden 16 15:16:32 CET 2015

Skoro bych řekl, že je tam hned na vstupu docela zásadní problém.
Ona totiž není kalorie jako kalorie.

Fyzik pod pojmem kalorie vidí energii jedné cal, tj. cca 4.2J.
Ale stravovací odborník pod pojmem "kalorie" vidí energii jedné kcal,
tedy cca 4.2 kJ.

Docela mě to celoživotně štve. Jediné vysvětlení, které mě napadá je,
že tato informace je určena zejména pro pipky, pro které je slovo
"kilokalorie" příliš dlouhé na zapamatování, navíc je tam to nebezpečné
slovo "kilo", takže by to znamenalo, že se po tom tloustne (přibývají kila).

PL

******************************

From: Pavel Kadečka
To: HW-news
Sent: Friday, January 16, 2015 12:52 PM
Subject: Re: Konverzia m na M

Ale připomnělo mi to, jak jeden spolužák na střední škole spočítal, kolik tic-taců je potřeba, aby to energeticky vyvážilo jeden gram jaderného paliva ;) (Koho by to zajímalo, jeden tic-tac má dvě kalorie, tj. 8,376J,  jeden gram jaderného paliva 3,9 GJ ( http://ok1zed.sweb.cz/s/el_jaderna.htm ). Takže je to 465 616 045 tic-taců na 1 gram paliva.)

P.K.