Re: Lion baterky pro velký proud

Pavel Kratochvíl kratochvil na seznam.cz
Čtvrtek Leden 15 15:03:21 CET 2015

Zdravím
používám v modelech několik typů LiFePo4 z Hobbykingu - malé ZIPPY Flightmax 700mAh  a 1100mAh na napájení přijímačů, serv a různých zvukově/světelných zařízení v modelech, ve vysílačce mám Turnigy1450mAh 2S - výborná náhrada za původních 8 AA (původní značně se zahřívající 7805 vyměněn za LDO), v lodích mám nějaké kolem 2Ah a v autech 1:10 používám ZIPPY Flightmax 4200mAh 2S2P 30C LiFePo4.
Zkušenosti výborné.
Nevýhody:
1) hodně omezený výběr
2) nižší U
3) většina nabíjecích a monitorovacích nástrojů je na LiPol
4) plochá vybíjecí křivka - podle napětí prakticky nepoznáte, kolik v aku zbývá energie - prostě tahaj tahaj a najednou zdechnou. Mě to nevadí, loď se ke břehu nějak doplazí, auto seberu a elektrovětroň doplachtí. Pro další použití už mám rozestavěný proudový monitor s ACS755 - nastavím Ah baterie a při zbývajících 15-20% bude nějaká signalizace.
Nabíječku používám HobbyKing™ 50watt 5A X-Charger s flešnutým open source firmwarem cheali - firmware má paměti, takže pro každý aku mám nabíjecí profil.

PK

---------- Původní zpráva ----------
Od: Miroslav Šinko
Komu: HW-news
Datum: 15. 1. 2015 14:19:12
Předmět: Re: Lion baterky pro velký proud

Este k prispevku o nafukovani pripojim otazku. Ma niekto vyskusane
niektore z nasledovnych "plochych" LiFePo4 baterii?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__218__85__Batteries_Accessories-LiFePo4.html

Napr. tuto by som zrejme (nie som si teraz isty dlzkou) mohol dat ako
nahradu do tej mojej repase, ked LiPol skonci:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14064__ZIPPY_Flightmax_2100mAh_3S1P_30C_LiFePo4_Pack.html

Inac su tam aj valcove A123 s paskovymi vyvodmi, ked sa riesi pajkovanie..

miro