Lion baterky pro velký proud

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Leden 15 00:12:29 CET 2015

25C není v branži zase nic tak extra, v současnosti existují i 50C LiPol
a možná i víc.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/RC_PRODUCT_SEARCH.asp?searchType=10&strSearch=50C&location=AL&idCategory=475&sortBy=Relevant&NumPerPage=20&currentPage=

Samozřejmě si od toho odečtěte určité procento marketingových a čínských
lží, ale i tak...

Ty odkazy:

Koupil jsem Pattfield PA-144BS ve verzi s NiCd aku nový tuším cca za
200,- peněz (výprodej) - http://www.jpeg.cz/images/2015/01/14/f3QbR.jpg
. Je to zdánlivě levná Čína, ale velmi solidně vyrobená. Má
dvoustupňovou mechanickou převodovku + regulaci utahovacího momentu s
možností vyřazení na vrtání apod.

K tomu dále:

2 ks LiPol 2S 1800 mAh 35C -
http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-modely-a-prislusenstvi/akumulatory/pohonne-baterie/aku-li-poly/1150-2200mah/2s/yun1800235-pecka-power-lipo-2s-1800-mah-35c

Ochranný obvod pro aku -
http://www.dx.com/p/4-series-lithium-battery-protection-board-red-30a-255209

Nabíječ s balancerem -
http://www.eshop-rychle.cz/rcservis/eshop/4-1-Nabijece/13-2-Napajeni-z-12V/5/1430-Nabijec-s-balancerem-12V

Ochranný obvod chtěl trochu "poladit" přidáním keramického C, protože
při přidání otáček vypínal. Zřejmě rušení od motoru nebo jeho PWM
regulátoru, projevovalo se to nejvíc bez mechanického zatížení.

Po tomto zásahu jev téměř zmizel a vrtačka/šroubovák pracuje k plné
spokojenosti. Výkon (kroutící moment a výdrž aku) je impozantní,
nesrovnatelný s původními NiCd.

Jinak ale stále platí to, co už napsal kolega, že LiFePO4 (třeba A123)
jsou z podstaty bezpečnější technologie. U Pelikána mají např.
http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=68048 .

K LiFePO4 se pochopitelně nedá použít ani výše uvedený ochranný obvod,
ani ta nabíječka. Vhodná nabíječka je třeba
http://www.eshop-rychle.cz/rcservis/eshop/4-1-Nabijece/0/5/861-Nabijec-I-MAX-B6-12V
nebo cokoliv jiného ověřeného "inteligentního", co má možnost zvolit
LiFePO4 aku.

Znovu zdůrazňuji, že i u LiFePO4 bych používal balancer (nakonec DeWalt
akupacky ho mají interní).

V příloze máte datasheet originální A123. Ty proudy nejsou moc vylhané...

--
Jirka