AV měřič z PE 1/2015

Úterý Leden 13 20:41:22 CET 2015

Hezký večer,

	takto divně na mne zapojení nepůsobí, ale již asi vím, kde je zakopaný
pes. Původně jsem to přehlédla a myslela jsem, že to bude tou referencí,
ale bude to asi jinak. Napsané je to vlastně na první stránce DS. Tiny
261 umí signál zesílit volitelně 1x 8x 20x nebo 32x oproti tomu Tiny 26
umí zesilovat jen 1x nebo 20x a tady to vypadá, že autor používá
zesílení 8x, čemuž odpovídá i moje měření.

	Měření napětí i proudu používá jednu referenci, protože se měřidlo
nastavuje tak, že se nejprve trimrem R10 zkalibruje ampérmetr a potom se
pomocí R11 zkalibruje voltmetr.

	Konstrukce zdroje s tímto měřidlem vyhrála jednu z cenu v Konkurzu PE,
takže nepředpokládám, že to dělal nějaký magor. Úroveň této soutěže mi
připadá docela fajn. Můj problém je v tom, že jsem dostala omylem jiný
procesor, než jsem chtěla. Nebýt toho, tak celá tato debata nevznikla.
Ale již se stalo :)

	Někdo schopnější než já by určitě dokázal program upravit tak, aby AD
převodník použil zesílení 20x a pak by stačilo jen správně seřídit
referenci a nebo spíše přidat jeden odpor mezi R6 a zem tak, aby se
kompenzovalo to větší zesílení. Bude to určitě jen změna jedné
konstanty, zapisované někam do registru ADC.

Saša Svobodová