Rozborka uspornej ziarovky

Jozef RAČEK Jozef_RACEK na tempest.sk
Úterý Leden 13 13:10:13 CET 2015

k tym 100W ziarovkam sa LED uz vykonom celkom blizia ;-))
napr:
http://www.abcom.sk/produkt/calex-led-e27-power-a60-12w-1100lm-tepla-2700k-1534952.html
http://www.abcom.sk/produkt/calex-led-e27-power-a60-12w-1200lm-natural-4000k-1534953.html

oboje po ca 13.60 E

a urcite su aj inde a pravdepodobne aj lacnejsie.

alebo menej vykone napr:
http://www.feim.sk/philips-led-6w40w-e27-ww-230v-a60-fr-nd
http://www.feim.sk/philips-led-6w40w-e14-ww-230v-p48-fr-nd-mini
za 5.84
a 6E/6W mi uz nepride take strasne, (tieto konkretne uz tiez mam, zapinaju sa rychlo a svietia =subjektivne= dobre)
Maju postupne az do tusim 10W

Mam na dome zbytky ziaroviek 60W, ktore som povodne nakupil (asi 40 ks) pri rekonstrukcii elektroinstalacie a ozivoval som s nimi rozvody svetel. Mam pocit, ze do 2 rokov od instalacie odidu uplne vsetky, ;-((( !!!
skoro nezavisle na tom, kde su namontovane, ako dlho a ako casto sa s nimi svieti. Chladenie maju idealne - su len v keramickych obimkach, bez svietidiel s volnym pristupom vzduchu... po roku !!! je minimalne 1/2 z nich uz vypalena.
Planovane zastaravanie nejak "priskrutkovali"...;-)))
Aktualne po tychto skusenostiach uz tvrdim, ze ziarovky sa neoplatia ani ekonomicky - nie pre prikon a "neusporu energie", ale pre celkove naklady a vymeny napr. pocas 5 rokov... ak dam za ziarovku 0.5e a mam ju menit kazdy rok=2.5e, tak za 3e mam NONAME usporku z najblizsich potravin a ak nebude uzavreta v svietidle, ale moze sa vetrat  a chladit, tak sa mi 0.5E to vrati aj na spotrebe a vydrzi aj viac ako 5 rokov ( vyskusane na irelevantnej vzorke asi 5 ks, fungujuce cca 5-7 rokov v obyvacke , dalsie 2 ks v kupeni pri zrkadle (min 15 zapnuti /den), 3 ks v kuchyni - tie idu uz 12 rokov ! - klop-klop-klop - v kovovom vetranom svietidle, asi maju dobre chladenie ...)

postupne menim vypalene ziarovky za usporky a LED... oboje zatial drzi klop-klop-klop

ziarovky, ktore som kupoval pred 10 a viac rokmi, svietia dodnes u rodcov, svokrovcov, ... vo svietidlach, v kupelniach, na WC, ... ale take uz dnes asi nepredavaju v obchodoch, kde nakupujem...

K LED pasom
- ani tam nie je cena uz az tak velmi vysoka - napr:
http://www.avelmak.sk/index.php?lm=1551&pg=det&article=46044
33.5E/5m
to je 14,4, W/m, 5m pas, teda ak to zoberiem s rezervou, tak 12W/m, napajat z oboch stran.
cena 1m je teda 6.70E, k tomu cca 3.30 za pprofil a 0.7E za kryciu listu - to som na 10.7
+ zdroj - namatkovo http://www.avelmak.sk/index.php?lm=1510&pg=det&article=58738 za 6.30

Ak pouzijem celych 5m, tak sa cena zdroja rozpocita
namatkovo 100W/12V
http://www.avelmak.sk/index.php?lm=1501&pg=det&article=44904 za 19 E, co je cca 4E k 1m pasika.

tak som na cca 15E/m/12W a mam "CELE SVIETIDLO" +- nejak vyzerajuce lepsie ako ziarovka v objimke

Ak ku ziarovkam zaratam cenu svietidla, tak som asi na vyssej cene.

Dodo