Ked pretecie premenna

Richard Kaliciak hw.kaliciak na stonline.sk
Pondělí Leden 12 17:20:29 CET 2015

Isty si tym byt nemozem, nemam k dispozicii zdrojovy kod. :-(
Vase uvahy su spravne, ale francuszke auta maju taku perfektnu
aerodynamiku, ze to je pri 30 a 50 km/h jedno :-)

V com som si isty je to, ze najnizsia spotreba je pri ~70km/h a ze pri
volnobehu mam priblizne takuto spotrebu:
rychlost  spotreba
100km/h   0,8-1,0 l/100km (teply motor)
40km/h    3,0-4,0 l/100km (studeny motor)

Spalovaci motor sa musi tocit aj na volnobeh (svietenie, klima a ine
technicke vymozenosti), takze tu je energeticka bilancia priaznivejsia
pri vyssich rychlostiach. Pri 30km/h sa na 5-ke neda ist. Preto sy
myslim, ze na poposuvanie sa v meste je elektrika/hybrid vyhodnejsia.

Am 12.01.2015 um 16:19 schrieb Zuffa Jan:
> 9.4L/100 - to mas nejaku tazku nohu
> alebo je to vlastnost francuzkych aut?
>
> :)
Tentokrat tazka noha. Ak do toho zohadnis priemernu rychlost a
poveternostnu situaciu na Vysocine minuly pondelok, tak som to musel
niekde dohnat na no-limit-dialnici :-)

Richard Kaliciak