Rozborka uspornej ziarovky

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pondělí Leden 12 13:02:46 CET 2015

Problem bude najskor v tom,
ze ste pouzili ziarivku urcenu na zapalovanie zhavenim vlakna
nie VN vybojom.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Monday, January 12, 2015 12:57 PM
To: HW-news
Subject: Re: Rozborka uspornej ziarovky

Ono to VN zapalování pro zářivku není dobré Před 15 lety měl syn akvárko a tehdy jsem do toho kupoval zářivky DZ7 nebo DZ9. Myslel jsem že zářivce udělá dobře, když pokud možno nebudu vlákna žhavit. Na sériovém LC obvodu vzniklo dostatečné napětí pro zapálení, jenže konce začaly dost rychle černat. Konzultoval jsem to s pánem z Tesly Holešovice a říkal mi, že vlivem VN mají ionty takovou energii, že rozbíjejí katody.
Že to opravdu žhavení potřebuje.
Anděl