Audio DC filtr

Jirka zaloha na volny.cz
Sobota Leden 10 16:51:41 CET 2015

http://www.diyaudio.com/forums/power-supplies/161428-variations-dc-main-filter-against-buzzing-toroid-transformers-what-right.html

http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?htech&1302916061&read&keyw&zzps+audio+source

http://www.pinkfishmedia.net/forum/archive/index.php/t-73386.html

atd.

Zřejmě jde o výskyt DC složky v síťovém napájení, tím vznikající ss
magnetizaci napájecího trafa a zabránění tomuto jevu. Může to ale
fungovat max. na napětí okolo 1V, pak se diody otevřou a jako by tam
nebyly... Nevím, jestli se v síti něco takového vyskytuje - a pokud ano,
nemělo by to na relativně velkém ss odporu primáru napájecího trafa snad
dělat takové potíže...

Svého času se zapojovala antiparalelní kombinace výkonových diod mezi
kostru zařízení (pokud bylo typu I) a PE, což eliminovalo zemní smyčku
mezi různými přístroji v případě, že se v ní indukovalo napětí
nepřesahující Uf použitých diod. Co na to norma, to se neřešilo
(vycházelo se i z předpokladu, že výkonová dioda, pokud se "utaví", tak
téměř vždy do zkratu a samozřejmě se podle toho volil i typ - tj. pokud
možno bez drátkového přívodu k čipu).

Funkčně tedy ta uvedená konstrukce kdo ví, chtělo by to vidět, měřit a
slyšet. Jo a když slyšet, tak jedině metodou slepého srovnávacího testu...

Lidi dokážou vymyslet neuvěřitelné blbosti. Především tzv. "audiofilové"
- a to říkám jako někdo, kdo dříve taky šel touto cestou a snažil se o
max. kvalitu celého řetězce (třeba SID, TIM a jiné vlastnosti).

Ono jde ale o to, že když se tohoto ryze odborného a fyzikálně
podloženého procesu začnou účastnit marketingoví lháři v kombinaci s
nejrůznějšími sebevědomými nevzdělanci, vzejdou z toho fakt hluboké zážitky.

Taková "bezkyslíkatá měď" a její proklamovaný vliv na kvalitu signálu
mluví za vše...

--
Jirka