Zvukova karta 192kHz stereo USB?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Leden 9 08:34:05 CET 2015

>Hahahaha. Dival jste se nekdy jaky ma USB overhead, obzvlast na Full-
>a jeste hure na Low speed? U Low-speed to bylo az nekolik stovek procent,
>takze i pres rychlost rohrani 1.5Mbit/s se pres Low-Speed ztezi da
>protlacit vic nez 10-20kbit/s realneho provozu.
>
>Full-speed je na (s bulk prenosy) sice o poznani lepe, ale 9.2Mbit/s
>tim IMHO neprenesete ani nahodou...

Overhead je dany viacerymi faktormi, prvy z nich je bit stuffing, co v
najhorsom pripade (same jednicky do nekonecna) znamena overhead o 16%.
Druhy je paketizacia - kedze tu ide o isochronous transfer, overhead je ak
dobre chapem USB 2.0 tab.5-4 9 byte na paket, co v pripade 256-bytoveho
paketu je nejakych 3.5%. Treti overhead je dany framingom (SOF) a control
transfermi - to prve je viacmenej zanedbatelne, to druhe pochopitelne je
dane softwarom na oboch stranach, ak je napisany inteligentne, tak by to
nemalo byt kriticke.

Inaksie povedane, asi by som tych 192kSps/24-bit/stereo cez Full Speed
pretlacil, ale je kazdopadne velmi na hrane. Pochopitelne, taketo
zariadenie musi byt priamo na root hube; a pochopitelne nie je mozne ho
prevadzkovat duplexne. Toto je dovod, preco sa o to nikto pokusat nebude,
najma nie komercne.

wek