Zvukova karta 192kHz stereo USB?

Jan Hovorka OK1CJH na seznam.cz
Čtvrtek Leden 8 14:06:19 CET 2015

Ahoj Tome,

možná by Ti poradil autor těchto konstrukcí:

http://pavouk.org/hw/usbcodecpcm2912/index.html
http://pavouk.org/hw/usbcodecpcm2902/index.html

Honza

---------- Původní zpráva ----------
Od: Tomáš Urbanec <urbanec na feec.vutbr.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 8. 1. 2015 14:01:41
Předmět: Re: Zvukova karta 192kHz stereo USB?

"Tady pozor, ano RTL ma tuner a prevodnik s integrovanym DVB-T
zpracovanim, ale FCD a FCD+ pouzivaji zvukovkovy AD prevodnik, proto
maji vic bitu a malou sirku pasma...
A najit klicenkovou zvukovku, ktera by mela stereo line in a jeste mela
192k vzorkovani, to by bylo hezke, ale zatim jsem o zadnou nezavadil...
Tomas

Dne 8.1.2015 v 13:40 Zuffa Jan napsal(a):
> Klucenky typu RTL, FCD maju trochu iny desing
> ako zvukove karty - je tam nejaky ten tuner a a/d prevodnik
> data sa dalej posielaju na spracovanie do pc.
> Zvukove karty obsahuju na doske aj DSP ktory robi dalsiu aritmetiku
> vratane filtrovania - cize vypnut sa to neda, aspon zatial nikto nevie
ako.
> Mozno by slo zobrat nejaku klucenku - zvukovu kartu tam je
> realna sanca ze processing sa robi az v PC.
> Aj RTL v podstate vzniklo na zaklade reverse engineeringu usb komunikacie.
>
> j.

Urbanec
> Sent: Thursday, January 08, 2015 11:56 AM
> To: HW-news
> Subject: Re: Zvukova karta 192kHz stereo USB?
>
> Samozrejme RTL znam a tech klicenek tu mam ruznych asi 5, ale tam je ta 8
bit dynamika tak tristni, ze se to na moc veci nehodi. Kdyz tady v Brne
pripojim vsesmerovku na 70cm ke klicence, tak je sumovy prah o cca 20dB
vyse, nez u mne doma na dedine, je to naprosto zahlceno. Uzkopasmove radio s
vetsi dynamikou s tim nema problem. Kdyz chci sledovat cca 200kHz pasma, kde
jsou stanice aktivni, napr. na mikrovlnach, tak bych rad vzorkovani, ktere
mi to umozni, mam FCD, ale to ma jenom 96kHz, FCD+ ma 192kHz a nemyslim, ze
by tam bylo v tom zvukovkovem chipu omezeno pevne na 44kHz. Objevuji se ted
klicenky pro japonske digi vysilani, ktere snad maji 10 ci 12bit prevodniky,
ale zatim jsem je nevidel dostupne u nas.
> Tomas OK2PNQ

kHz, na druhou stranu me desi to pevne low pass filtrovani na 44kHz, coz me
dost omezuje, delaji to vsechny zvukovky, nevidel jste nekde srovnani,
pripadne neda se to nejak vypnout ? Tim by to pro SDR aplikaci postradalo
smysl, sirku sledovaneho pasma bych nerozsiril, to je k vzteku.