OT - Majzlík se baví

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Středa Leden 7 14:55:02 CET 2015

Udělátek je spousta, klíčové slovo je třeba "honing guide". Není ale
potřeba v tom hledat žádnou velkou vědu, po nějakých 20 ostřeních už to
dáte z ruky. Ono taky "ideální úhel" je dost široký pojem, vždycky je to
kompromis mezi ostrostí a trvanlivostí ostří a taky účelem použití
daného nástroje.

Pravda taky je, že než najdete udělátko, upnete nástroj, nastavíte úhly
a tak, v ruce už máte dávno naostřeno a ještě se něco naučíte. To je
myslím správná cesta.

Mimochodem - v jednom videu p. Sellers vypráví, že v dnešní době se z
ostření stal skoro magický rituál, ale že z velké části je to právě
snaha výrobců různých udělátek. Pravda je, že pokud se dřevem opravdu
děláte hodně, ostříte nástroje několikrát denně a na nějakou magii
prostě není čas.

JMN