kapacita tuzkovych baterek

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pondělí Leden 5 21:59:57 CET 2015

Hodně záleží na odběru, při malých proudech je kapacita alkaliky i
dvojnásobná, než třeba při 2A ( svítilna)
Já jsem měl před časem možnost testovat asi 6 ks alkalik a nejlépe na
tom byla Varta Alcalic HIGH, přesně si to nepamatuji.
Měla pro koncové napětí 1V a vybíjení proudem 10mA asi 3,4 Ah.
Ale mnohem levnější Sony ( modrá s bílým nápisem ) měla 3 Ah poměr
cena/výkon asi 5x lepší.
Naprostý propadák ( i poměr cena výkon) je Duracell taková ta zlatavá,
úplně nejhorší GP Ultra ( 2,3Ah ).

Já bych  vzhledem k cenám alkalických tužkovek koupil 4 LSD 2,3Ah z
Lidlu ( cena)  nebo eneloopy a je na x let vystaráno se sháněním.
Je pravda, že ty accu budou mít možná větší samovybíjení než vlastní
odběr alarmu.

Co takhle k tomu dát malý FV panel nalepený někde na okno?
Třeba něco takového:
http://www.ebay.com/itm/1W-5-5V-181mA-Mini-Solar-Panel-Module-System-Solar-Epoxy-USB-Charger-DIY-B012-/310765923612?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item485b17ad1c
Za rohy to přilepit třeba silikonem rovnou na okenní tabuli, dráty do
alarmu a je to na pár let. Když tam za světla poteče dobíjecí proud do
20mA ( omezovací odpor )  bude to na hodně dlouho.....