monitor BENQ FP91

Zdeněk zdej na atlas.cz
Neděle Leden 4 15:01:25 CET 2015

Tak se mi konečně podařilo monitor dostat do stavu, kdy svítí alespoň jedna
výbojka.
Bylo to komplikované kvůli obvodu TL1451, který řídí oba VN měniče a při
jednom nefunkčním zablokuje vnitřní logika i druhý. Dokumentace k němu není
moc detailní a ani inspirace zapojením v jiném typu zdroje dlouho nikam
nevedla.
Zatím to vypadá, že podsvětlení je poměrně homogenní, takže absence druhé
výbojky snad nebude na překážku. Jas je také dostatečný - dřív jsem používal
10%, teď s jednou výbojkou tomu odpovídá cca 30%.

Úprava na LED podsvětlení se tedy zatím odkládá. :-)

Díky všem za pomoc.
Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of OK1UGA
Sent: Friday, January 02, 2015 2:29 PM
To: HW-news
Subject: Re: monitor BENQ FP91

A nikde není záruka, že je to proseknuté na DC. Stejnosměrně to může vypadat
dobře ale při VF a VN to prohoří.

Kdysi jsem opravoval stejný Benq se stejnou závadou. Byl vadný tranzistor
spínající VN trafo. Po výměně monitor asi 2 minuty fungoval a pak tranzistor
shořel zase. Pravděpodobně průraz na trafu. Hold jsme se už kondenzátory
naučili vyměňovat a tak si výrobci hledají sofistikovanější "kurvítka"...

     Martin.