Přesný teploměr (termostat)

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Neděle Leden 4 13:50:19 CET 2015

> Určitě bych šel do platiny. Osobně mám raději Pt1000, líp se mi to
> měří. Vlastnosti platiny jsou popsané tak dobře, že se Pt odporový
> teploměr používá jako normál.

Hezky se tady resi teplomer a jeho nelinearita... Jenze pokud to pojede
na pevnou teplotu danou jednou pri kalibraci, tak je to trosku jinak. A
pokud nejde o vyrobu vetsi serie. (Asi jako s tim pevnym objektivem).
Presnost ve smyslu rozliseni a opakovatelnost toho teplomeru samozrejme
musi byt, take nesmi mit inflexni body (tj. s teplotou musi napr odpor
klesat nebo stoupat, nesmi to byt treba do urcite teploty stoupa pak
klesa a pak zas stoupa. Stejne za tim musi byt nejaky PID regulator, a
jde jen o to, aby ta nelinearita byla takoveho charakteru, ze ten PID
regulator nepujde nastavit. Stejne cele reseni skonci na tom, ze se musi
sehnat/vypujcit dalsi kalibrovany teplomer a podle nej seridit CELOU
regulacni smycku na danou teplotu. A od veci taky neni vlastni tepelna
setrvacnost toho teplomeru, ktera obvykle souvisi mimo jine s jeho
vlastni hmotnosti. Aneb nevylucoval bych proto ani termistory, otazka je
u nich ale dlouhodoba stabilita. A ta je u PtXXX overena casem.

Radek (benedikt2hw.cz)