Re: Přesný teploměr (termostat)

Pátek Leden 2 23:39:16 CET 2015

K teplomeru, jak jiz bylo receno, platinove PT100 v prislusne tride
presnosti.

Podstata problemu je ale v necem jinem. Udrzet teplotu v +-0,25C muze byt
neuveritelna brnkaca, ale take neresitelny problem :-) Proto je treba
nejdrive znat enegreticke toky v dane soustave, Je nutne vedet zda bude
vase lazen teplo produkovat a nebo spotrebovavat a v jakem mnozstvi, dale
jak rychle se musi dosahnout predmentne teploty atd.
Podle toho se pak resi co a jak ohrivat/chadit, nejaky teplomer je az to
posledni.
Zvazte princip kalibracnich lazni, tedy vase litrova lahev je vlozena do
"sudu" vody o teplote 20C a vy resite pouze pomale a snadne
dohrivani/chlazeni samotne vody v sudu.
Mame kalibracni lazen ktera ma s vodou o teplote 40C stabilitu 0.001C a
uniformitu 0.002C, s olejem na 300C 0.005C respektive 0.012C.
Neni to zadne kouzlo, funguje to prave na principu 40l izolovaneho sudu s
dvema vrtulkama a jednim teplomerem PT100