monitor BENQ FP91

Pátek Leden 2 12:16:33 CET 2015

Asi bych zkusil ten samotný dvoutranzistorový měnič, napájet ho z
laboratorního zdroje s omezením proudu a nechat výstup třeba i
naprázdno. Postupně mu přidávat napětí jen tak aby se rozkmital a potom
přidávat dál a koukat osciloskopem na průběhy, koukat co se kde hřeje.
Při pár voltech to nejspíš neodejde a průraz trafa tam uvidíte. Buď to
bude kmitat někde hodně vysoko a tranzistory se budou hřát přepínacíma
ztrátama, nebo se nerozkmitá vůbec a oba zůstanou otevřené. Stejné
zapojení jsem používal, když jsem si do magnetofonů dobastloval
symetrický oscilátor. Kmitalo to hezky sinusově, trafo bylo s mezerou
(definovaná indukčnost) a rezonanční kmitočet je tady daný tím C824. Na
napájecí tlumivce (tady L802) je průběh jako na dvoucestném usměrňovači,
na bázích tranzistorů bude půl periody 0,7V a ve druhé půlce záporná
půlvlna. Takhle by se to mělo chovat naprázdno, ale možná po zatížení
výbojkou bude všechno jinak.
Anděl