[OT]C CO tim chtel basnik rici?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Leden 1 20:17:46 CET 2015

Mně se tedy kudrlinky (pěkný název ;-) velmi líbí. A určitě je
ve zdrojáku rozliším mnohem snadněji, než nějaké slovo.

Že se v matematických výrazech "begin" a "end" nepoužívá
vím (taky jsem toho v Pascalu a pak v Delphi muset dost
napsat). Uváděl jsem to jako příklad proto, aby vynikl ten
rozdíl v rychlé identifikaci jediným pohledem.

Samozřejmě ať každý používá co je mu blízké. Nakonec díky
Delphi se i Pascalu život prodloužil.

PL

******************************

From: "Ales Prochaska, Divesoft" <prochaska na divesoft.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, January 01, 2015 5:07 PM
Subject: Re: [OT]C CO tim chtel basnik rici?

> Proto je hodně dobře, že v C (a prakticky ve všech následujících
> jazycích) je jako oddělovač bloku jednoduchý a výrazný znak '{' a '}'.

Kudrlinky { a } jsou imho ten nejhorší možný nápad :-) V jen trochu
správně napsaném kódu je ve výpise slova begin a end (nebo jejich
ekvivalenty v daném jazyce) přehlednější, než tyto typograficky zcela
nevhodné symboly :-)

> a = begin b + c end * d;
> PL

Mimochodem, begin a end se takto opravdu nepoužívají :-) Ty slouží k
označení programových bloků, třeba

loop
end loop

Aleš Procháska