Rychly teplotni senzor?

Pátek Únor 27 10:32:56 CET 2015

Proto bych tam dal něco menšího a placatějšího. Pro měření teploty často
používám diodu, tedy tranzistor zapojený jako diodu. Připojím přímo na
vstup DAC, kde při 12 bitech a rozsahu 1,5V je dílek pod 0,2 st. Kdyby
šlo o citlivost, dalo by se to ještě zesílit. Počítám 2,03 mV/K,
zkalibruju při pokojové teplotě.  SOT93 nebo SOT323 na tom bude určitě s
rychlostí lépe, než TO92. Pokud to má být experimentální jednorázovka,
tak vzít lupu a k pouzdru připájet tenké drátky, pak do zanedbatelné :-)
vzdálenosti (s omezením vzájemné teplotní vazby) blokovací C. Aby to
celé drželo pohromadě, nalípnout vteřiňákem na proužek plastu. Pokud se
to má vyrábět, pak nějaký proužek hodně tenkého tišťáku (pružného?) a
pokud tenké přívody uděláte jako meandry, přenos tepla tam bude
zanedbatelný. Pokud stačí časová konstanta toho odrušení cca 0,1
vteřiny, myslím že se to dá udělat dost odolné.
Anděl