OT Cela rodina STM32 a USART+DMA+IRQ

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Únor 27 08:10:13 CET 2015

>DMA i u Rx je pomerne uzitecne, delam to tak, ze plnim cyklicky buffer
>dle aplikace 64-512B a mam nastaveno generovani preruseni v pulce a na
>konci. Cili pri rychlych prenosech mi to generuje preruseni v pripade
>potreby.

To Vam je ale pre protokoly typu otazka/odpoved nanic.

>Mimo to buffer obsluhuju v tasku s nizkou prioritou periodicky,

To samozrejme ide aj u neRTOS pollingom v hlavnom programe, prerusenim od
casovaca, alebo prerusenim od hrany na pine. Vsetko to je plytvanie
prostriedkami, napr. ak ide o minimalizaciu spotreby, alebo sa tym mozu
neumerne zvysit latencie.

Prosim, neuvadzajte Vase konkretne postupy ktore vychadzaju z potrieb
Vasich konkretnych aplikacii; bavime sa na vseobecnej urovni. V odpovedi
pana kolegu Mraza som nacrtol aplikacie tejto vlastnosti; to, ze sa da
obist menej kvalitnym sposobom, samozrejme viem.

Ze u 'F4 sa neda/nema pouzit prerusenie od USART Rx ak sa pouzije DMA,
pokladam za chybu navrhu, a zaujima ma, ci tato chyba je specificka len
pre 'F2/'F4, ako to naznacuju RM.

wek