USB Mass Storage a MAC

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Čtvrtek Únor 26 19:10:24 CET 2015

On Thu, Feb 26, 2015 at 01:55:13PM +0100, Marek Sembol wrote:
> Kazdopadne prvni odpoved strejdy G mne nasmerovala sem:
> http://support.microsoft.com/kb/2510009
> Cituji:
> Ve verzích operačního systému založených na systému Windows XP společnost
> Microsoft nepodporuje disky s velkými sektory, jako jsou disky s nativními
> sektory 4 kB, disky 512e nebo disky s jinými nativními sektory než o
> velikosti 512 bajtů. To platí mimo jiné i pro následující systémy:

No nove disky i nadale pracuji logicky se sektory 512B, ale vnitrne jsou
to 4k sektory. Tohleto "nepodporovani" znamena, ze partitions, casti
filesystemu apod. nejsou zarovnany na nasobky 4KiB (realne se zarovnava
jiz na mnohem vetsi nasobek, myslim 1MiB nebo dokonce 4MiB).

Tzn. oni Vam na tom disku ty stara wokna pojedou, ale vykon pujde
v pristupech na disk dramaticky dolu. Misto jednoho zapisu nekam se bude
cist, nahradi se jeden logicky sektor a zase zapise nativni sektor zpet.

Ono je to podobnej problem jako EraseBlocky na flash pametech. Takze se
doporucuje napriklad SD karty formatovat "SD Card Formatter".
https://www.sdcard.org/downloads/index.html
Ja jsem s tim zkusil zformatovat u kolegyne na Win i flashku a jde to.

Horsi je to na Linuxu, kde jsem nasel ruzne navody na tuneni mkfs.vfat
s reserved sektorama apod., aby FATka vysla nejak zarovnana apod.,
proste otrava. Kdyby nekdo vedel o nejake easy utilite, ktere predhodim
blockdevice a ono to tam vyrobi automaticky FAT32 s optimalnim
rozlozenim tak bych byl rad.
--
Zito