rizeni krokoveho motoru

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Únor 25 19:17:22 CET 2015

V textu.

| Ta detekce "stall" je na vice mistech popsana, ruznymi metodami
| (primo merenim napeti BackEMF, neprimo BEMF pres decay time, ... ),
| akorat se zda, ze vsechny metody jsou dobre funkcni jen pri vyssich
| otackach (pouzitelne hodnote BEMF.)

Jako intelektuální cvičení dobré, v praxi se nepoužívá.

| zaujalo me trebas tohle video, funguje jim to tam pekne:
| https://www.youtube.com/watch?v=2SozZ7af3wg&feature=youtu.be
| az na druhy pohled a prolitnutim diskuze jsem si vsiml, ze ten pravy "lepsi"
| motor-driver ma zrejme navic enkoder.. bez nej to by bylo teprve neco :-)

Ano, to je jeden z těch cca 0.2% krokáčů, který ma enkodér, tedy zpětnou vazbu.

| nebyl jsem si jisty s tou zatezi a myslim ze odpoved "krokove motory maji proste
| problem pracovat do promenlive zateze - s tim se proste smirte ;-) " moje
| domenky potvrzuje :-)

Ano i ne (spíš ne). Krokáče se používaji velmi široce, a to i tam, kde je proměnná
zátěž. Jenom je třeba být s nimi kamarád a umět je správně nadimenzovat.
Na rozdíl třeba od běžných DC motorů u nich není přetižitelnost, musí se dimenzovat
na špičkovou zátěž.

PL