Dalsi jazykova ptakovina - predpony u stupnu?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Únor 25 05:31:19 CET 2015

> Zdravim,
>
> bezi mi na stole DS1820 a sype mi setiny stupnu - jsou mi prakticky k
> nicemu, jen porovnavam vysledky s internim merenim teploty v MS5611.
>
> OK, nastrelil jsem nejaky offset (vzajemne se teploty rozbihaly o cca 1.5
> stupne, netusim, ktera absolutni teplota je spravne) a koukam, jak se
> rozchazeji desetiny a setiny stupnu, dejme tomu o 0.06 °C. Ale jak se to
> vlastne rekne spravne, o kolik se rozejdou?
>
> O sedesat milistupnu Celsia? O sedesat stupnu milicelsia? Podle SI by to
> melo byt asi sedesat milikelvinu, ale co kdyz tam budu chtit toho pana z
> [...]

Zdravím,
  podle mého jazykového citu jsou správné formulace "šedesát tisícin stupně
Celsia" nebo "šedesát milicelsiů" nebo případně Vašich "šedesát milikelvinů",
což je fyzikálně úplně to samé. Jde o to, že použíje-li se  české slovo
"stupeň", neměla by se použít latinská přípona, ale vyjádřit i zbytek česky...

Zdraví Pavel