OT Doporucte kreslici program (win)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Únor 23 19:30:05 CET 2015

Díky. Zkusil jsem to znovu, ... a opravdu. Nakonec bude asi vítězem.

Měl bych jeden dotaz: Jak obecně zjistím, jaká je na něco klávesová zkratka?
Jsem zvyklý spíše na programy, které to píšou v tooltip popiskách tlačítek,
nebo vedle položek menu, takže pokud něco používám častěji, tak po nějaké
době zjistím, že si pamatuji zkratku. Představa, že bych je měl cíleně
hledat v nápovědě, mě moc netěší.

Jinak, kdyby to někoho zajímalo, tak skóre je následující:

InkScape:
+ mi maximálně vyhovuje běžným ovládáním
- implicitně si nepamatuje nastavení okna
- má hodně divný způsob práce s vlastnostmi věcí. Hlavně to není okno, ale
oblast, která zakryje pravou půlku prac. plochy.
- settings, které nemají tlačítka OK a Cancel se mi taky moc nelíbí.
+ Kreslení spirál. To asi nemá žádný jiný z testovaných.
+ Umí VSD, takže v něm můžu otevírat obrázky z Visia
+ Celkově toho asi z testovaných umí nejvíc, takže bych mu ty mínusy
odpustil, ale:
- Fatal error: Nejde editovat skupinu, aniž bych ji rozpustil: Konec testu

Zoner:
+ Y=0 je nahoře
- Subnástroje se vyvolají držením, čehož jsem si zpočátku nevšiml:-)
- Fatal error: Nelze nastavit vyplnění/nevyplnění objektů. V nápovědě
nenalezeno "vypl" ani "výpl": Konec testu

OO Draw:
+ Y=0 je nahoře
+ OO už mám, nemusí se instalovat nic jiného
- Nástrojový panel s kreslením je implicitně vodorovný a dole, takže jsem si
ho zpočátku nevšiml:-)
- Ve vlastnostech není tlačítko Použít
- Jiné (mě zatím neznámé) klávesové zkratky pro práci se skupinami, než v
ostatních programech.
- Při editaci vnořených skupin někdy je a někdy není k dispozici příkaz
Opustit skupinu.
- Nástroje se používají jen jednou (např. nakreslím čáru a pak už je
kreslení čar vypnuté) Velmi otravné.

PH

From: Jirka
To všechno a ještě mnohem víc umí právě OOo/LO Draw.
Na rovinu: je to pouze o tom, že s ním neumíte.
Používám ho už řadu let a patří k mým nejoblíbenějším částem toho balíku.
Jo a zoomovat lze třeba kolečkem myši při podržení Ctrl...
Případně jsem ochoten poradit, pokud najdu chvíli.