Ovladani PCB editoru (bylo: Re: Kicad a arduino)

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Únor 19 10:27:45 CET 2015

Jo.

Tohle je naprosto presny popis me situace.

Pri obcasnem pouziti proste chci ryzi intuitivnost, permanentni
"napovedu" formou vhodne koncipovaneho ovladani mysi a odmitam v hlave
nosit mraky klavesovych zkratek. Proste program by mel byt "kreslitko" s
integrovanymi funkcemi souvisejicimi se schematem a DPS.

Uplne idealni by pro me byla kombinace Eagle a LibreOffice Draw ;-)

DPS navic navrhuji z principu velmi pomalu (nikdy jsem na to nemel
"bunky", ani v dobach ryze rucnich, proste mi v hlave - na rozdil od
obvodoveho reseni - nevznikaji kombinace spoju na desce dopredu...),
takze mi nejake udajne zpomaleni timto zpusobem vubec nevadi.

U pocitacoveho navrhu nejvic ocenuju prave jeho pomoc v tom smyslu, ze
a) prenese schema na desku, b) neustale udrzuje propojeni i pri presunu
soucastek po plose atd., c) udrzuje konzistenci mezi schematem a DPS.
Ostatni je pro me vcelku podruzne a osetrim si to sam, nebo to vubec
nepotrebuju.

Krome toho si skutecne nemyslim, ze by slo o zpomaleni, ale je to asi
opravdu vec nazoru a jeste vic stylu prace (podrobneho sledu
jednotlivych kroku pri navrhu DPS), ktery muze byt zcela individualni...

--
Jirka