OT: Re: Energetika - chytre site

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Únor 18 13:31:35 CET 2015

Ad ostrovní režim (pakliže nemáte šílenou několikahektarovou farmu
solárních panelů, ale pár kusů na střeše):

pokud máte celý dům vytápěný elektřinou, fakt to ze soláru neuživíte ;-)

No a i kdyby ne, tak spotřeba ostatních věcí typu pračka, myčka atd. je
tak velká, že se to taky dá vyloučit.

Jedině pokud byste od začátku dům koncipoval jako "neelektrický" (ve
výkonovém smyslu), tak by to snad šlo.

Ano, akumulátory jsou právě ten kámen úrazu a myslím, že vždycky
(myšleno v lidsky dohledné době) budou. Především ekonomicky, resp.
poměr výkonu a ceny.

Ad "cenově dostupná akumulace přes síť": to je takový kočkopes, kdy o
Vás stejně zase někdo (monopol, bolševik, vyberte si...) rozhoduje a
ještě mu za to platíte, přičemž se na druhou stranu musíte starat o
vlastní "elektrárnu". Nevidím v tom žádnou výhodu, tím spíš, že ona
akumulace přes síť - pokud bude probíhat se soláry a na omezeném území,
moc fungovat nebude. Všude je světlo či tma v podstatě zároveň, denní
cyklus lidí (práce, hygiena, spánek) je vlastně taky synchronní.

Jedině snad "společná přečerpávací elektrárna", ale to vidím zase jako
scifi.

Rád se pohybuju nohama na zemi, fantasmagorie mě vyčerpávají a neuživí.
To není míněno osobně a už vůbec ne na Vás...

--
Jirka