Tak mi asi EU zničila hodinky

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Únor 11 23:06:20 CET 2015

Dobrý den všem,

Při koupeli jsem si všiml, že na hodinkách zmizely číslíčka. Tedy jsem je
sundal, pomyslíce si něco v tom smyslu, že těsnění v nich je sice
konstruované na statický tlak 50 m vodního sloupce, ale asi ne na pravidelné
koupání v teplé vodě se šampónem. Jenže když se po vychladnutí nezamlžily a
po rozebrání také ani stopa po vodě, tak na řadu přišla nálepka, která obavy
budila už při rozebrání den po zakoupení: ROHS. Za několik dní jsem znovu
zkusil zapojit baterku a už to vypadalo, že budu jen řešit těsnění. Jenže po
zacvaknutí krytu číslíčka zas zmizely a už se neobjevily. Takže usuzuji, že
to začalo ne vodou, ale jen ohřátím, protože byla dost teplá.

Tím se dostáváme k dotazům:

- Kolik může stát výměna elektroniky?

- Udělá to většina běžných hodinářství, nebo budu muset do nějakého
speciálního?

Jedná se o tyto hodinky:

http://hodinky.heureka.cz/quiksilver-m029al-blk/
(http://hodinky.heureka.cz/quiksilver-m029al-blk/)

Již se tu o nich kdysi (téměř před 4 roky) diskutovalo, takže shrnutí:

- Nenaplnily se obavy o rozpad řemínku. Zespoda sice vypadá nechutně, ale
asi by ještě pár let vydržel.

- Přesnost se kupodivu časem zlepšila, takže jsem pak seřizoval jen při
změně času.

- Baterku jsem za tu dobu měnil 2x, přičemž podruhé bylo před pár měsíci.

- Vydržely skoro dvojnásobek záruční doby, ale je to nejméně ze všech, co
jsem zatím měl, nebo +/- stejně, jako hodinky za 100 Kč z tržnice. Teď mám
na ruce Timex Atlantis 100 z r. 2003, používané kromě posledních 4 let.

- Sklo je poškrábané, ale v porovnání s (pravděpodobně) polykarbonátem na
Timexkách je to zanedbatelné.

Poznámka: V poslední době mám období chcípající techniky. Za cca rok odešla
základní deska, 2 disky, pračka, mobil, mikrovlnka (to je ta, jak měla 800 W
místo 1000 - Je možné, že do ní omylem dali menší trafo) a teď ještě
hodinky...

PH