OT: Re: MICROSOFT info linka - problemy

d.petr d.petr na post.cz
Úterý Únor 10 09:38:22 CET 2015

Vláďa Anděl wrote:
> Jak funguje Linux v tom "plně klikacím prostředí" když chcípne myš? Dá
> se tam použít příkazový řádek bez potřeby někam jezdit s myší? Nedávno
> mi chcípla myš ve Windows 7 a zachránilo mě jen to, že Windows si přečte
> že jsem stisknul vypínač a začne se normálně ukončovat. Jinak bych s tím
> nedokázal udělat vůbec nic.
> Anděl

"Plně klikacím prostředím" se asi myslí prostředí grafické. Co ale
přesně myslíte tím "chcípne myš"?
Já na svém PC bych postupoval takto:
A) Můžete použít myš jinou.
B) Pomocí klávesnice: 1) přepnout do textové konzole a řešit, 2) spustit
terminálové okno v grafice a řešit, 3) řešit přímo v grafice - postupně
se přepínat na spuštěné programy a normálně je ukončovat (rozumné
programy jsou ovladatelné i bez myši včetně voleb "uložit" apod.) a
nakonec ukončit práci PC.
C) Když nejde ani klávesnice, můžete se k PC po síti připojit z jiného
stroje a problém řešit.
D) Když není ani síť, můžete stisknout vypínač na bedně (jako jste to
udělal s WIN) a PC se normálně ukončí a vypne.
E) Kdyby nefungovalo vůbec nic, prostě stroj vypnete. Ono se nerozbije
nic, jen přijdete o neuložené data.

P.