UPS k automat. kotli - problem s SSR rele

cin cin na quick.cz
Čtvrtek Únor 5 15:21:22 CET 2015

Dobrý den,

chtěl bych poprosit o radu s problémem zálohování napájení
automat. kotle na uhlí (Benekov C26).

K uvedenému kotli jsem pořídil záložní zdroj se sinusovým výstupem:
http://www.astip.cz/zalozni-zdroje-pro-tepelnou-techniku/
Na výstupu je čistá (byť nepatrně zvlněná) sinusovka.

Kotel  na  tento  zdroj funguje perfektně, až na jediný pohon a tím je
podavač. Poté, co dostane pokyn k chodu se rozběhne, ale když řídící
jednotka pošle signál k jeho zastavení začne vrčet a velmi pomalu
se otáčet. Když ale stisknu tlačítko pro reverz (čímž na chvíli
fyzicky odpojím motor) tak se vypne.

Rozebral jsem  řídící jednotku (Ecomax 250R) a zjistil, že výstupu pro
podavač je triak, který spíná SSR relé (cosmo ksa210ac8).
No a to zůstává částečně sepnuté, resp. na jeho výstupu je-viz příloha.
Z různých popisů činnosti SSR relé mám tušení že jde o problém, kdy má
použité SSR relé malé dv/dt ?!
Když SSR  relé  nahradím klasickým relátkem, je vše OK. Tenhle stav je
ale  nepoužitelný,  protože  podavač  cykluje v intervalech  cca 30 s,
klasické relé by tam moc dlouho nepřežilo.

Můj  dotaz  zní: proč se ten samý problém neobjevuje i při napájení ze
sítě?

Ostatní  pohony  (ventilátor,  oběhové  čerpadlo)  jsou v pohodě (běží
krásně potichu a vypínají bez problémů).
Pravdou je, že jsou spínány pouze triakem.

Motor podavače je 1f 0,04kW/0,48A

Díky za radu.

Cin