OT zmrsenie mena prilohy mailmanom; was: GAMA 165

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Únor 5 00:56:27 CET 2015

No to už vypadá lépe, ale stejně by mě zajímalo, zda existuje nějaká ne
zcela exotická platforma, na které by byl problém třeba s tím, že na flashce
z foťáku takové věci nejsou. Pořád mi totiž není jasné, proč se mail nemůže
chovat jako jakékoli jiné médium, tedy ukládat/přenášet informace a nedělat
okolo toho žádné složitosti.

Ale tohle je vlastně docela prkotina proti enkódování do 7 bitů. Chápu, že
to možná někdy (před 30 lety?) bylo k něčemu užitečné, ale proč nemůžou
prostě do RFC přidat něco ve stylu, že pokud je první bajt mailu 128 a více,
není jeho obsah enkódován. Kdyby to takhle udělali třeba v r. 2000, dnes by
se už neenkódovalo a občas by se našel nějaký klient, ve kterém by to šlo
zapnout a u toho zapínátka by bylo napsáno, že se to nedoporučuje, protože
se pak nemusí všem zobrazovat správně.

PH

Od: Jan Waclawek konfera na efton.sk(mailto:konfera na efton.sk)

"Lebo pripona nie je standardom podla rfc, a ani v ne-win OS; je to len
jednoducho sucast mena suboru.

Ze sa to vseobecne poklada za standard, ukazuje na dominanciu DOS/Win (a ak
sa nemylim, tak to pochadza z CP/M sveta); ale neznamena to, ze to je
dobre.