Divná závada autobaterie

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Únor 4 18:30:52 CET 2015


Dne 4.2.2015 18:21, Kručinský Ladislav napsal(a):
> Není ten elektrolyt něčím kontaminovaný?
Neměl by být , leda při výrobě, ale to už by se projevilo dříve... 
baterku nikdo nedolýval, na zátkách byla ještě  igelitová páska.
> Ale přiznám se nevím, dělám okolo trakčních baterií docela dost dlouho ale tohle jsem nepotkal.
No právě proto mě to zajímá :-)
>   Možná bych zkusil vysosat ten původní elektrolyt a nalít tam zaručeně dobrý a zkusit znovu nabíjet.

>   Pokud jsou přístupné pólové propojky tak jenom ten jeden článek, když už zbytek baterie plynoval.
To je jasné, jenomže tady jsou jenom takové malé gumové špuntíky , jde 
tím propíchnout jehla, která se dotkne propojky.
Proud tím do článku nedostanu.

Mimochodem ta baterka je stará přesně 24 měsíců, do konce záruky zbývá 
10 dní :-)
  Majitelka - slečna dneska volala do firmy ( pneuservis)  kde jí tu 
baterku měnili a říkala jim, že je vadný článek.
A oni prý na to, že na to , aby mohla reklamovat prý musí být vadné 
články dva :-(  Takhle jí to prý řekli.
Tak mě to pobavilo.  No nejspíš budou vadné dva když to chtějí, ale rád 
bych přišel na kloub romu problému s tím 1 vadným...
>
> Zdravím
> L. Kručinský
>
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Kuba Jan
> Sent: Wednesday, February 04, 2015 6:17 PM
> To: HW-news
> Subject: Divná závada autobaterie
>
> Klasická startovací 72Ah nějaká no-name značka  Black_White.
> Přibližně správná hmotnost na tu kapacitu, olovo nešidili.
>    Změřená kapacita včera odpoledne cca 8Ah Při nabíjení konstantním proudem 10A po cca 4 hodinách
> 5 článků "vaří" a jeden je "v klidu" Hladina v něm jako "olej", v ostatních to vře.
> Na tomto článku je cca 2,14 V, na ostatních 2,5-2,6V.
>
> Když je článek vadný, tak se chová jinak - je na něm při nabíjení velké napětí a místo bublání při přebíjení šumí - jemná bílá pěna ..a smrdí.
> S bateriemi pracuju (staniční) a mám zkušenosti, že takhle se vždy vadný článek projeví. Má velký vnitřní odpor.
> Mnohem méně častěji je pak pak závada  zkrat, nebo malá kapacita + samovybíjení  ( rozpadlé desky, bordel z desek na dně) Ale tohle jsem ještě u kyselé baterky neviděl. Je jako kdyby v tom článku byla zenerka.
> Je to klasická konstrukce baterie, přístupné i propojky , a je nálevná, tak jsem vzal hustoměr.
> 5 článků 1,27 - 1,29g/cm3 u toho "divného" 1,05g/cm3.
> Od rána do ní buším 10A a ten článek stále 2,14-2,15V.
> Baterku zachraňovat nechci, už je v autě dočasně staniční gelovka, ale tohle jsem ještě neviděl...
> Nechápu to. Ale zajímá mě to. Netuší někdo co se s tím stalo?
>
> JaKub
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list