Divná závada autobaterie

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Středa Únor 4 18:17:14 CET 2015

Klasická startovací 72Ah nějaká no-name značka  Black_White.
Přibližně správná hmotnost na tu kapacitu, olovo nešidili.
  Změřená kapacita včera odpoledne cca 8Ah
Při nabíjení konstantním proudem 10A po cca 4 hodinách
5 článků "vaří" a jeden je "v klidu" Hladina v něm jako "olej", v
ostatních to vře.
Na tomto článku je cca 2,14 V, na ostatních 2,5-2,6V.

Když je článek vadný, tak se chová jinak - je na něm při nabíjení velké
napětí a místo bublání při přebíjení šumí - jemná bílá pěna ..a smrdí.
S bateriemi pracuju (staniční) a mám zkušenosti, že takhle se vždy vadný
článek projeví. Má velký vnitřní odpor.
Mnohem méně častěji je pak pak závada  zkrat, nebo malá kapacita +
samovybíjení  ( rozpadlé desky, bordel z desek na dně)
Ale tohle jsem ještě u kyselé baterky neviděl. Je jako kdyby v tom
článku byla zenerka.
Je to klasická konstrukce baterie, přístupné i propojky , a je nálevná,
tak jsem vzal hustoměr.
5 článků 1,27 - 1,29g/cm3 u toho "divného" 1,05g/cm3.
Od rána do ní buším 10A a ten článek stále 2,14-2,15V.
Baterku zachraňovat nechci, už je v autě dočasně staniční gelovka, ale
tohle jsem ještě neviděl...
Nechápu to. Ale zajímá mě to. Netuší někdo co se s tím stalo?

JaKub