Reminky Tesla B4 (bylo: Re: [MECH] Lepení gumového pásku)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Únor 3 16:08:38 CET 2015

Zdravím,
  děkuji za tento odkaz!
  Pouze bych rád upřesnil - pro mne samotného je překvapením, že se vyráběly
2 verze mechaniky B4. Původní B4, označená ANP220, má jiné zpřevodování než
novější verze B4 (ANP221) a zřejmě všechny ostatní odvozené modely. Ten
extrémně volný řemen právě vznikl tím, že jsem chtěl do B4 typu ANP220 použít
řemen, dříve provozovaný v novějším stroji této řady (konkrétně B47 STUDENT)
(kde byl funkční, ale vytaháním již měl tendenci prokluzovat) a byl jsem
překvapen, že to vůbec nejde. Hnané kolo má zřetelně menší průměr a proto je
řemen zcela volný. Díky tomu běží (pokud je tam řemen :-) ) celý stroj na
vyšších otáčkách. Aby byla zachována správná rychlost posuvu, musí být tedy
tenší tónový hřídel, a vskutku je! U ANP220 jsem naměřil 3.95 mm, u ANP221
a dalších dvou typů 4.85mm.
  Označení řemene 2PA 222 07 a jeho rozměry 60x7x1 platí pro novější řadu
(od ANP221 dále). Označení a rozměry pro ANP220 mi nejsou známy. Orientačně
změřený obvod špagátkem přes převody byl cca 20 cm, čili průměr 63.6 mm, ale
v napnutém stavu, takže v klidovém nenapnutém stavu musí být rozhodně menší
než 60, na těch třech mm by měl moc malé napnutí a prokluzoval by.
  Odkazy na foto - větší průměr (novější série B4) zde:
  http://www.tvfreak.cz/forum/attachment.php?attachmentid=13292&d=1316682491
  Menší průměr (ANP220) zde:
  http://sinus.cz/~patrol/unsorted/anp220-remen.jpg
  Rozdíl v provedení hnaného kola je jasně viditelný.

Zdraví Pavel

P.S. Vzpomínám si, že cca před rokem zde běželo vlákno iniciované jednou
naší váženou čtenářkou :-), že se jí zdá, že jí tento stroj přehrává
zrychleně. Tehdy se to točilo hlavně kolem konstrukce toho motoru. Ale nyní
vidím, že pokud by ten stroj někdo "sesypával" dohromady z různých vraků
a použil by část mechaniky (šasi se setrvákem a tónovým hřídelem) z nové
série, ale toto předlohové kolo ze staré série, bude zrychlené přehrávání
realitou :-).