OT SSD disky

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pondělí Únor 2 13:19:13 CET 2015

Ja tohle presne pred casem resil ( viz starší vlákno před Vánoci)
nakonec jsem  koupil na doporučeni někoho tady Transced SSD370
Ten Samsung 850 byl taky můj tip.
Nakonec jsem ale pod tlakem rodiny ve stylu " kup si něco pod stromeček"
ještě objednal tu 850 z E-bay   za cenu něco málo přes 3000 kč v
přepočtu za kus.
Ale musel jsem vzít dva kousky.
Na mém PC je ale rozdíl výkonu neznatelný, mám cca 5 let starou desku,
která neumí SATA " plnej kotel" ... Chvílemi mi dokonce připadalo  že
ten Transced je snad rychlejší.
Zvláštní je, že když jsem zkoušel měřit časy kopírování velkých souborů
z Transced na  Samsung ( i obráceně ) tak to pokaždé bylo jinak.
Při kopírování Samsung/ Samsung se zase nejprve jakoby nic neděje a
potom kopírování trvá mžik. Takže celková doba je zase podobná, opět se
liší +/- 20 procent.
Ten testovací soft co je k Samsung disku se mi nepodařilo nainstalovat,
hlásilo to nějakou chybu verifikace.
Pak jsem s tím přestal blbnout, protože výsledek byl , že to kopíruje
rychle, Transced je v mém PC, Samsung v ntb a druhý Sam zůstal v
kolegovo PC, který jsem mu pomáhal dát dohromady.
Nicméně našel jsem na webu někoho, kdo tu 850 PRO má a  Samsung mu
reklamaci  neuznal  kvůli přepětí v síti/pc.

Mám ještě Transced M.2 ve firemním ntb, tam je ale zápis znatelně
pomalejší. I test v PC přes redukci ukázal tak poloviční rychlost zápisu
na 3GB/s SATA řadiči než ten 2,5 Samsung a Transced.

JaKub