Re: Vanocni gadgety - ST kit...

nevrklap na volny.cz nevrklap na volny.cz
Neděle Prosinec 27 13:49:33 CET 2015

Zdravim,

ja jsem si pred vanoci poridil ST32F746G-DISCO "na hrani o vanocich" no, hrani to bylo chvili, pak zaclo vztekani..:-)
Jsa zatim STM32 nepoliben (a ARMy obecne jen trochu..), je to pro me docela sousto..
Nejdriv jsem vyzkousel mbed.. to funguje bezproblemu, zkompilovani i nahrani do kitu, jestli to dobre chapu, je to takove univerzalni online Arduino..

Pak jsem chtel vyzkouset SW4STM32. Na pomalejsim pocitaci co tu mam u rodicu je to tragedie. Navic se to chova nejak divne. Zatim se mi nepodarilo rozumne otevrit a zkompilovat projekt, nektery ze vzorovych nebo vytvorenych v CubeMX..

To CubeMX je taky vec. Strasne pomala..  Na webu ST se pise, ze prostredi pro vyvoj GUI - STemWin je soucasti CubeMX - F7, no zatim jsem to tam nenasel.

Tak jsem pokracoval instalaci EmBitz. Tam zase narazim na problem, ze nema v menu tvorby noveho projektu podporu F7.. i kdyz podle fora by ho podporovat mel, minimalne programovat..
Kdyz dam vyrobit projekt pro F4, tak zas pak nevim co predelat, aby to s projektem pro F7 z CubeMX fungovalo..

Zkousel jsem nahrat pomoci STlinku puvodni demo se kterym to prislo (hex soubor >10MB), ale nejak se to nedari.. Zatim mi neni jasne, jestli se to nahrava do externi flash pameti, nebo do pameti procesoru..
Ono se to dle STlinku nahralo, ale na displeji je necitelny obsah, ktery reaguje na touch a obcas se tam ukaze i neco smysluplneho..  mensi dema nebo zkompilovane examply funguji bezproblemu..

Cilem je se s tim krapet naucit a idealne udelat zobrazovac teploty (I2C), proudu (interni ADC) a kamery (mam prislusny kit od ST, staci mi cca 1 snimek/sekundu ci minutu..) s ethernet pripojenim na PC v jine casti budovy (takovy dohled jestli jedno zarizeni normalne funguje..). Jak udelat to pripojeni zatim take netusim, jestli VNC nebo jako web..

Pocasi tomu preje, budu bojovat dal...

Tak vanocnimu bastleni zdar!

P.