jake Lipol baterky do sroubovaku
Vladimír
newlad na centrum.cz
Středa Prosinec 23 16:37:22 CET 2015
Po několika docela drsných pádech letadel, se toho už nebojím. Loni v
zimě jsem měl hodně tvrdý pád, blizzard mě poslal do zmrzlého oraniště,
baterka v rohu deformovaná, jeden článek ze tří kaput, a k požáru ani
výbuchu nedošlo. Jen já jsem málem puknul vzteky, jaký jsem vůl, jít v
takovém počasí lítat :o)
Ať takové, nebo jiné, ale hlídání tam být musí, na každý článek
zvlášť. Při větší zátěži se články snadno rozjedou, ke konci mívám na
jednom 3V, na druhém třeba o 0,4V víc. Mě se ten pípák líbí, hlídá
jednotlivé články, a nějaký FET by k tomu asi šel i doplnit. Navíc tam
průběžně vidím napětí jednotlivých článků. Mě to vyhovuje bez
odpojování, většinou se to ozve při max zátěži, tak uberu a dovrtám, co
potřebuji. V letadle to vypínání není vůbec vhodné, protože když trochu
stáhnu plyn, tak můžu ještě někam bezpečně doletět.
Vladimír
------ Původní zpráva ------
Od: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 23.12.2015 15:34:41
Předmět: Re: jake Lipol baterky do sroubovaku
>Vypadá to všechno moc hezky. Ale jak je to s tou jejich pověstnou
>hořlavostí / výbušností? Ale zase kdyby to bylo tak nebezpečné, asi by
>se to nepoužívalo. Do velkého šroubováku jsem koupil LiFePO4, ale to
>toho malého dám skutečně ty Lipolky. Jak koukám, je v tom taková
>nabídka, že si určitě vyberu. A než ten pípák, to už tam dodělám
>podpěťové vypínání. Stejné co jsem dělal pro ten velký. Pár uA si sice
>vezme, ale je to jistota. FETy na 50A taky nejsou problém.
>Anděl
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20151223/a7c2b4f2/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list