Vyrocna listovica, 2015 - zhrnutie

balu balu na k-net.fr
Úterý Prosinec 22 00:36:48 CET 2015

dnesna listovica bola velmi uspesna, dovolim si povedat, ze zatial
najlepsia zo vsetkych.

Zarezervoval som stol bez zasuvky, ale to som este nevedel ako zle
robim... Tak sme sa postupne zliezli a vsetci sa pochvalili svojimi
novymi geretmi.

Jano si vybalil knihy z ESD sackov (nebol uzemneny, tak dufam, ze stale
funguju), Franta priniesol robota a 3D vytlacky, druhy Jano VF
generator, Jaro svoj najnovsi vyrobok multimeter o velkosti 25x25mm a ja
malu konstrukciu s procesorom ATmega328.

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/listovica2015/IMG_6751.JPG
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/listovica2015/IMG_6750.JPG
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/listovica2015/IMG_6758.JPG

Jano prvy sa chcel pochvalit svojim najnovsim vyrobkom, ale mali sme
stol bez zastrcky. Tak cely vecer remcal, ze som zle zarezervoval.
Vysvetlili sme, ze k jedinej zastrcke v celej krcme sa da dostat jedine
predlzovackou, ten jeho monstrozne velky adapter tam nevojde. A este mal
aj super kratky kabel... Ked hostia z toho rohu odisli tak isiel aspon
vyskusat

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/listovica2015/IMG_6754.JPG

Jarov multimeter velkosti stvorcoveho palca je bozsky, to sme este
nevedeli ako sa nam zide :-)

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/listovica2015/IMG_6756.JPG

Doniesol som moju malu konstrukciu s ATmegou odbornikom, aby mi pomohli
do procesora nahrat aspon bootloader. No a neslo to. Tak sme prezreli
schemu a bol navyse jeden kondenzator na reset linke, ktory bolo treba
odstranit. Tu prisiel prvy problem, v krcme nemali pajkovacku. Ale mali
sme vsetko mozne ine vybavenie, takze odpojit kondenzator nebol az tak
velky problem

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/listovica2015/IMG_6760.JPG
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/listovica2015/IMG_6762.JPG

Bohuzial je tam pritmie a islo o velmi delikatnu operaciu, ale podarilo
sa. Procesor stale nic. Programator ho nevidi. Tak prisiel na radu
vreckovy multimeter. Prepipali sme vsetky signaly, vsetko v poriadku.
Zmerali napajacie napatie, vsetko v poriadku.

Co s tym... Hodil by sa logicky analyzator. Kde zobrat v pohostinstve
logicky analyzator... Predsa u Jara v krabici :-) Odsunulo sa jedlo a
pitie a prezreli sa vsetky signaly. Zistilo sa, ze procesor neposiela
data do programatora. Zapeklity problem, ale nakoniec Jano prvy odbornym
okom zistil, ze je zle zapajkovany pin MISO. Ten podnik nas nasral uz
druhy krat ze nemali pajkovacku... Pin sa podarilo prstom zatlacit ku
plosaku, dalsi drzal programovaci konektor a treti samotnu dosku. Uz
islo programovat. Takze Jaro este rychlo napisal skusobny program a
ATmega rozsvietila styri Hello World! LEDky :-)

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/listovica2015/IMG_6763.JPG

Z dnesnej akcie som si zobral ponaucenie, ze nabuduce uz mam zasadne
rezervovat len stol s dobre pristupnou zasuvkou, a ked nebude pojdeme o
podnik dalej. A takisto, ze nosit si na pivo len multimeter a logicky
analyzator zdaleka nestaci, treba este minimalne aj pajkovacku :-))