OT mala stojanova vrtacka

Vladimír newlad na centrum.cz
Neděle Prosinec 20 18:37:40 CET 2015

  Nedalo mi to, a byl jsem se podívat, jak je to s těmi vrtačkami, stavil
jsem se v Globusu a v Bauhausu.
V Bau měli Optidrill B13 a B16. Ta menší měla boční vůli vřetene +-
milimetr (při výsuvu do cca poloviny), větší na tom byla lépe, ale boční
vůle tam byla také. Menší se mi jevila nepoužitelná, tou větší by se
vrtat dalo, po troše zácviku i s dostačující přesností:
https://www.dropbox.com/s/svh69m9vj2qdhjf/2015-12-13%2014.01.06.jpg?dl=0

V Globusu měli dva typy, Güde a Rotwerk. Güde GTB13 byla asi hrůza
největší, tam se viklalo všechno, troufám tvrdit, že menší vrták, než
2mm by se použít nedal. A větší než sedm, osm milimetrů, kvůli slabému
motoru, taky ne.
https://www.dropbox.com/sc/3kwo3f0gtjsjppg/AAC6R5c94pF8-Ko1j34VWCK4a

Jako nejlepší se mi jevila vrtačka Rotwerk RB13. Měla vřeteno bez
podstatné vůle, i sklíčidlo snese přísnější měřítko. Asi jako jediná by
opravdu vrtala i 1mm vrtáčkem. Bohužel by zase asi nevrtala vrtákem nad
cca 8mm. Motorek má 250W a velká řemenice na vřetenu má průměr tak 70mm.
Pro větší vrtáky špatně použitelné.
https://www.dropbox.com/sc/c3dnujzxe4wiswe/AAA0JLb8-rFGx5Uxa5pRwc1ka
Pokud by někdo chtěl některou z nich, je naprosto nezbytná osobní
prohlídka, asi se kvalita bude lišit kus od kusu.

Mne se to už netýká, ježíšek naděloval a v úterý dorazila
http://www.eshop-bosch.cz/stojanova-vrtacka/stolni-vrtacka-bosch-pbd-40

Vladimír