Zacatecnicke dotazy v C

Milan B. milan na bastl.sk
Pátek Prosinec 18 12:20:33 CET 2015

On 12/18/2015 10:43 AM, Pavel Kutina wrote:
> [...]
> to k nemu mam delat hlavicku a tu includovat? Co s kusy kodu, u
> kterych nechci, aby mi prekazely v aktualnim souboru? U Pascalu to
> bylo celkem jednoduche - co je hotove, ven s tim do dalsiho souboru,
> ten nainkludovat. Proc je to v C spatne? Mimochodem, ten "#include
> fonts.c" jsem "zdedil" spolu s knihovnou pro ovladani TFT, tu jsem
> sice kompletne prepsal (takze jsem praci s displejem -za cenu drobnych
> kompromisu, jako je treba nesnadna prenositelnost- zrychlil zhruba
> tricetinasobne), ale ten include uz tam zustal.

Ide ciste o nejaku stabnu kulturu, prehladnost, zrozumitelnost projektu.
U suborov *.c a *.cpp sa obvykle predpoklada, ze je to samostatne
kompilovatelna jednotka a nie ze sa inkluduje. Nejde len o cloveka, ale
aj o rozne "systemy na spravu projektov" -  aj to vase Arduino IDE to
predpoklada a fonts.c automaticky zahrnulo do projektu a skompilovalo
ho. Predpokladam, ze ak by ste ho inkludli, tak tie data tam budete mat
dvakrat, ak sa to vobec zlinkuje.

Staci ho premenovat - ja by som pouzil fonts.inc - a vsetci budu spokojni.

-m-