nahradny zdroj k bateriovej vrtacke

AZe aze na seznam.cz
Úterý Prosinec 15 13:11:53 CET 2015

Řešil jsem to u několika vrtaček. U těch nenáročných slouží LiPol 3 článkové
"ojeté" baterie (z modelů letadel) s vyšším vnitřním odporem, u "lepší" mám
nové.
Jedna LiPolka vyjde na cca 1/3 origo baterie a to i v přípdě, že má vyšší
kapacitu než původní Jen je třeba dát pozor na rozměry, aby se baterie vešla
do krabičky.
O proud se nebojte, běžná 1,3-2 Ah LiPol baterie umí krátkodobě 25-50
násobek proudu * kapacita.
Na LiPol baterii nechávám původní konektor a do pouzdra vrtačky připájím
protikus, takže se baterie dá snadno odpojit. Nabíjení řeším modelářskými
nabíječkami přes pomocný konektorek baterie, který nechám čouhat vyvrtaným
otvorem z pouzdra ven....
aze

-----Původní zpráva-----
From: peter tesar
Sent: Tuesday, December 15, 2015 11:33 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: nahradny zdroj k bateriovej vrtacke

Zdravim,
mam NiCd vrtacku Black&Decker EPC12CA. Pouzivam to obcasne, par krat do
roka a po 8 rokoch je baterka v cudu.
Viem ze sa daju kupit nahradne, ale stoja dve tretiny ceny noveho stroja
(teraz je v akcii 14V verzia za 44 EUR). Takze si kupim asi novu, rad by
som vsak vyuzil aj tuto starsiu.

V drvivej vacsine pripadov ju pouzivam na miestach kde je pripojenie k
elektrine. Je nejake overene zapojenie, nejaky adapter, s ktorym by som
mohol prevadzkovat tuto vec? Odber naprazdno asi nebude dramaticky, ale
ked zaberie, tipujem ze 10-20A si to vypyta.

Povaluju sa mi tu aj nejake gelove Pb akumulatory z UPSiek, 12V/7.2Ah,
myslite ze s nimi by to v nudzi zbehlo?

Alebo sa cenovo na nic lacnejsie ako novu sadu bateriek z ebay za
nejakych 25-30 EUR nedostanem?
Diky.
PT.