Zdroj

Josef Zeman jozem na volny.cz
Pondělí Prosinec 14 08:59:59 CET 2015

Zdravím,

předpokládám, že osciloskopem jste výstup neměřil.Dovedu si představit tu
pilku, jak se zdroj pokouší naskočit. Výměna všech elytů krom síťového je
jistota. U síťového změřit ESR. Ten měním tak v pětině případů. V případě
neúspěchu změřit odpor snímacího rezistoru, který bude v emitoru (source)
výkonového tranzistoru a bude mít desetiny ohmu. Případně odpor rezistorů,
které se starají o napájení řídícího integráče, dokud zdroj nejede. To je tak
90% obvyklých závad. Tranzistor je evidentně zdravý, takže nemá důvod být
načatý řídící brouk. Pozor, po odpojení od tiskárny se to nejspíš celé vypne,
protože z ní bude aktivovaný a pokud se nevypne, tak může relaxovat také,
protože napětí moc prudce naroste a brouk cyklus utrhne.

Josef