Re: Nová pájecí stanice ? ersa i-con pico

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Prosinec 13 23:15:01 CET 2015

Vždy když se tady objeví nějaký příspěvek o nové úžasné pájecí stanici,
tak mě to zase a znovu udiví.
Chápu vysokou cenu u zařízení, které používá kdovíjaké fyzikální principy
ohřevu a regulace (VF ohřev, různé regulace ala Curieova teplota atd.).
Ale co stojí takové prachy na obyčejném ohřevu topným odporem, se zpětnou
vazbou pomocí termočlánku?

Vlastní pájecí pero stojí zlomek ceny stanice, co jsem se tak díval. No
a zbytek
je úplně prostý regulátor. A to ještě často blbě udělaný (jak tady čtu),
že na hrotu
vyrábí nějaký vysoký potenciál. Tak pokud je v tom problém, tak snad není
složité udělat napájení hrotu regulovaným DC napětím, pak tam snad nemá jak
nějaký potenciál prolézt (topné tělísko je keramické, takže DC vazba tam
nebude).
A udělat modifikaci nějakého laciného spínačáku pro regulovaný výstup, k
tomu
interface na termočlánek a procesor s PIDem ... co na tom sakra stojí
takové prachy?

A pokud je v tom nějaké šílené know-how (které já prostě nevidím), tak
proč je tak
opěvovaná historická stanice ERS50, s naprosto triviálním řízením? To
jako nikdo
dneska neumí udělat podobné řízení a připojit k tomu nějaké osvědčené levné
pero od stanic, které jsou dobře podporované na trhu?

Jen pro doplnění profilu - já taky pár nějakých podobných mikropáječek
mám, ale
nepoužívám ani jednu. Většinu věcí dělám trafopájkou, zbytek horkovzduchem,
přetavením v troubě nebo kontaktním přetavením.

PL