Re: OT: Servo - přesnost, opakovatelnost, hodiny, mechanicka konstrukce

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Prosinec 11 19:46:25 CET 2015

Dne 11.12.2015 v 11:56 Petr Labaj napsal(a):
> Pardon, teprve teď jsem si všiml, že ta točna je na vašem webu, a že je
> to tedy
> asi vaše práce.
> Smyslem nebylo urazit/naštvat autora, ale jen napsat, že principiálně se
> tato aplikace
> dala napsat přesně, bez překmitu nebo nedojezdu.

Autor se v žádném případě neurazil.
Autorovi také není úplně nutné vykat (vycházeje z předpokladu:
https://en.wikipedia.org/wiki/On_the_Internet,_nobody_knows_you%27re_a_dog )

Jak jsem napsal, udělat by se to dalo, ale bylo by potřeba řešit
například PID regulaci, kterou jsem neřešil ani já a konec konců ani ta
serva. V mém případě je to proto, že překmit ničemu nevadí, v případě
serva to bude podobné.

Pro pokusy s přesností serva si lze postavit třeba takovouto hračku:
http://mcu.cz/news3840.html.17
Tou se dá celkem hezky sledovat, jak se které servo zastavuje v zadané
poloze a jak se chová při dojíždění.