OT Casovy limit pro reklamaci na Ebay

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Čtvrtek Prosinec 10 23:09:25 CET 2015


Dne 10.12.2015 v 22:03 Milan B. napsal(a):
> On 10. 12. 2015 21:47, Jiri Foldyna wrote:
>> Dne 10.12.2015 v 20:45 Milan B. napsal(a):
>>> On 10. 12. 2015 19:46, Libor wrote:
>>>> Ano ale pokud prodejce DEKLARUJE dodání do x dní a pak vrácení peněz
>>>> tak je to nedodržení podmínek z jeho strany a je mi jedno jestli to
>>>> pošle poštovním holubem nebo s tím poběží číňanka přes půl světa.
>>>> A co mě na tom nejvíc štve, že číňan ani nepřizná že je u něj něco
>>>> špatně, ač chápu že za to pravděpodobně nemůže.
>>>>
>>>
>>> Tak si necham vratit peniaze a zasielku neprevezmem. Vybavene.
>>>
>>> Ale ked zasielku  prevezmem, tovar si necham a odmietnem zaplatit...
>>>
>>> Objednanim tovaru bola uzavreta kupno-predajna  s urcitymi podmienkami.
>>> Jednostrane vymyslanie dodatkov typu "odskodne", "penale", ktore v
>>> povodnej zmluve neboli nemeni na skutkovej podstate kradeze vobec nic.
>>
>> Dobrý den,
>>
>> pokud je časová osa asi takováto:
>>
>> -zaplacení zboží s garantovanou dodací lhůtou 45 dní
>> -uběhlo 45 dní
>> -reklamace
>> -vrácení peněz
>> -doručení zboží po 65 dnech
>> -požadavek na zaplacení od prodejce
>>
>
> Ake naklady su na neprevzatie zasielky? To akoze mu huba upadne a bude
> musiet znasat naklady na liecenie?

Ale notak, trochu soudnosti prosím.
Prodejce na vlastní riziko zaslal kupujícímu zásilku, kterou kupující 
již nechtěl, což dal to najevo akceptovanou žádostí o vrácení peněz, 
protože prodejce nedodržel nabízené parametry . Proč by za ztrátu 
prodejce měl nést zodpovědnost kupující?

> Proste zasielku neprevezmem (s pravdepodobnostou bliziacou sa istote sa
> u zasielok s garanciou jedna o doporucene zasielky). Hotovo.
>
> Nahladajte ospravedlnenie na neospravedlnitelne.

Za neospravedlnitelnou pokládám snahu prodejce přesunout náklady za 
nesplnění závazku na kupujícího. Za relevantní považuji např. scénář, 
kdy prodejce ve snaze získat konkurenční výhodu slíbí něco, co není 
schopen dodržet a dojí kunčafty líné požadovat dodržení závazku. Když 
pak narazí na tvrdou vodu, tak místo stažení ocasu ještě pyskuje.
S takovýmto přístupem se nedivím, že podobným "obchodníkům" pořád kvete 
pšenka. Proč taky ne, když se najdou zákazníci, ochotní nechat se dojit 
a ještě poděkují.

>> pak se celkem nedivím, že kupující nehodlá nesplnění sjednaných
>> smluvních podmínek ze strany prodejce řešit na vlastní náklady.
>>
>> Dle mého názoru by bylo naprosto korektní oznámit prodejci, že si
>> zboží může po předchozí domluvě vyzvednout na adrese XYZ, protože
>> převzetí poštovní zásilky rozhodně neimplikuje povinnost adresáta
>> obsah zásilky bez výhrad akceptovat. Ostatně, konkludentní uzavření
>> smlouvy převzetím poštovní zásilky považuji za svinstvo par excellence
>> a o nic jiného v tomto případě nejde.
>>
>
> To mu akoze cinan poslal nieco bez objednania? To by bolo zmienovane
> uzavretie zmluvy prevzatim zasielky...

Samozřejmě. Zboží došlo až po smluvené době, a po odstoupení od smlouvy 
ze strany kupujícího, akceptovaném prodejcem vrácením peněz.

> Lenze tu niekto vyklikal objednavku na Aliexpress, potvrdil ze sa
> oboznamil s obchodnymi podmienkami (v ktorych zrejme nie je uvedene ze
> si moze ponechat tovar ako odskodne) a odoslanim objednavky uzatvoril
> kupno-predajnu zmluvu.

? Viz o dva odstavce výše:
Dle mého názoru by bylo naprosto korektní oznámit prodejci, že si zboží 
může po předchozí domluvě vyzvednout na adrese XYZ...

jf


Další informace o konferenci Hw-list