OT Casovy limit pro reklamaci na Ebay

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Čtvrtek Prosinec 10 21:47:19 CET 2015


Dne 10.12.2015 v 20:45 Milan B. napsal(a):
> On 10. 12. 2015 19:46, Libor wrote:
>> Ano ale pokud prodejce DEKLARUJE dodání do x dní a pak vrácení peněz
>> tak je to nedodržení podmínek z jeho strany a je mi jedno jestli to
>> pošle poštovním holubem nebo s tím poběží číňanka přes půl světa.
>> A co mě na tom nejvíc štve, že číňan ani nepřizná že je u něj něco
>> špatně, ač chápu že za to pravděpodobně nemůže.
>>
>
> Tak si necham vratit peniaze a zasielku neprevezmem. Vybavene.
>
> Ale ked zasielku  prevezmem, tovar si necham a odmietnem zaplatit...
>
> Objednanim tovaru bola uzavreta kupno-predajna  s urcitymi podmienkami.
> Jednostrane vymyslanie dodatkov typu "odskodne", "penale", ktore v
> povodnej zmluve neboli nemeni na skutkovej podstate kradeze vobec nic.

Dobrý den,

pokud je časová osa asi takováto:

-zaplacení zboží s garantovanou dodací lhůtou 45 dní
-uběhlo 45 dní
-reklamace
-vrácení peněz
-doručení zboží po 65 dnech
-požadavek na zaplacení od prodejce

pak se celkem nedivím, že kupující nehodlá nesplnění sjednaných 
smluvních podmínek ze strany prodejce řešit na vlastní náklady.

Dle mého názoru by bylo naprosto korektní oznámit prodejci, že si zboží 
může po předchozí domluvě vyzvednout na adrese XYZ, protože převzetí 
poštovní zásilky rozhodně neimplikuje povinnost adresáta obsah zásilky 
bez výhrad akceptovat. Ostatně, konkludentní uzavření smlouvy převzetím 
poštovní zásilky považuji za svinstvo par excellence a o nic jiného v 
tomto případě nejde.

jf


Další informace o konferenci Hw-list