jak na prohlaseni o shode a EMC pro pevne instalace v praxi?

Čtvrtek Prosinec 10 10:17:02 CET 2015

No je fakt, že někde na tom opravdu záleží a někde se jen musí holt jen
vyhovět předpisům.
Dělal jsem pro jednoho místního výrobce (neelektrikáře) řídící jednotku
- malou krabičku na stěnu s napaječem. On si v TME vybral ten
nejlevnější, že prý na takové blbosti nezáleží :-) Vyzařování nad 30 MHz
(vzduchem) - bylo tam několik maxim přes limit. No je fakt že napaječ
byl umístěný na vodivé podlaze, od něj kabílek na stůl se zkoušeným
zařízením ... ideální uspořádání když chcete vysílat :-( S feritovým
jádrem na kabílku to bylo v pohodě.
Bursty do vedení k teplotním čidlům - po nějaké době (né hned) řídící
jednotka změnila režim. Došlo mi, že když se impulz povede správně
načasovat, vyhodnotí se stisknutý knoflík. Stačilo do programu doplnit
čtení tlačítka 16x.
Když se dělala rázová vlna, napaječ odešel. Odjel jsem s tím, že
pokračování příště. To onoho výrobce (který u těch zkoušek nebyl)
rozvsteklilo, že prý jsem měl dojet do elektry a koupit první napaječ,
který uvidím aby se to mohlo dodělat. Že je to prý jedno, že jde jen o
papír.
Doporučil jsem mu napaječ s klasickým trafem, ale nakonec jsme tam dali
tuším že nějaký spínaný MW a s tím v pohodě prošlo :-) Koukal jsem pak
do toho odešlého napaječe - na desce bylo místo pro varistor a bylo
prázdné. Výstupní filtr spínaného zdroje - jen dioda a elektrolyt, ani
se nenamáhali tam dát keramiku. Holt je Čína a Čína.
Takže ono to měření přece jen k něčemu je, taky mám rád věci které
neodejdou při první bouřce a nezaruší půlku baráku... Při tom měření se
přijde na věci, co se dají zlepšit velmi jednoduše a pokud příště budete
dělat podobné zařízení, už víte na co si máte dávat pozor.
Anděl