vodivost tavidel v pastach

Neděle Srpen 30 11:43:49 CEST 2015

Když jsem před 20 lety začínal s DCF přijímači, přesvědčoval mě pan
Kučera v Mělníce, že lepší než pasta je dávat součástky na lepidlo a
desku namočit ve vaničce s cínem. On to umí, mě se to nikdy nepovedlo.
Dal mi k tomu nějaké tavidlo Alpha metal (jestli si to dobře pamatuju).
Zapomněl mi říct (nebo jsem to nepochopil), že na takovou desku se nesmí
před důkladným oplachem dostat kalafunové tavidlo. Ten přijímačový obvod
je na svody dost citlivý. U nich když něco na desce dodělávali ručně,
mázli štětečkem tavidlo a pak to pájeli cínem bez tavidla. Pak se to jen
opláchlo ve vodě. Jak jsem začal tohle tavidlo míchat s kalafunovým
(trubičkový cín), to iontové tavidlo se zažralo do kalafuny a pak už to
z toho nešlo pořádně vymýt ani vodou, ani izopropylem. Od té doby se
iontovým (oplachovým) tavidlům vyhýbám.
Z těch past koupených v PSE jde při přetavení takový kyselý smrad, že
jsem si říkal, že něco agresivního tam bude.  Nakonec to v tomhle testu
vychází dobře.
Anděl